esthonianangel

Alla inlägg under april 2012

Av Stevie - 23 april 2012 00:27

Hipp Hipp Hurra. jag fyller 1år idag!
En sjuksköterska på sjukhuset i Lund berättade för mig att
om du får ett nytt hjärta är den dagen Din födelsedag!
Den 23 april 2011 fick jag en "nytt" Hjärta,
så idag har jag den första födelsedagen i mitt nya liv!
Därför tar jag ingenting för givet längre
utan är tacksam för varje ny dag i livet!
Så Grattis på 1års dagen till lilla mig!
: o)

Av Stevie - 21 april 2012 00:15

   




 

     
Av Stevie - 19 april 2012 00:15

Desireless

France Gall


Martika

Kim Carnes




Belinda CarlisleTaylor Dayne



Laura Branigan


The Bangles


Par Benatar


Bananarama


Alison Moyet



Av Stevie - 16 april 2012 00:15

Veckans delikata recept har jag hittat hos EVA,

klicka på namnet och läs lite mer trevligheter hos henne!

Receptet på rågbullarna är Eva's farmors recept är gammalt ,

men BRA och GODA blir de. 

1 påse rågsikt, vetemjöl efter behov
1,1/2 liter vatten 
2 jäst
lite salt efter vad man vill (1tesked)
ca;1dl brödsirap
250 gram smält margarin
baka ihop detta som vanligt 
låt jäsa 45 minuter 
gör bullarna jag får ca; 50 stycken jag gör stora 
låt jäsa igen 45 minuter 
pensla med ett uppvispat ägg och baka dem på 250 grader 
sen är det bara att stoppa i sig dem ,

lycka till mina vänner önskar EVA.
ibland har Eva i lite lingon sylt eller linfrö i dem

vilket blir otroligt gott.





Av Stevie - 12 april 2012 00:15

Dead or Alive


The Human League


Duran Duran


Depeche Mode


Soft Cell




Frankie Goes To Hollywood


Pet Shop Boys


Tears For Fears


Eutythmics


John F. & Die Gropiuslerchen



Bolland & Bolland


Paul Hardcastle


City Boy


Av Stevie - 9 april 2012 00:15

 
     
Ingredienser

50 g jäst
50 g smör eller olivolja
5 dl mjölk
1 tsk salt
13 dl vetemjöl
1 tsk bakpulver
 
Pizzasås
1 st gul eller röd lök 
1 st vitlöksklyftor
2 msk olja
500 g passerade tomater
2 tsk strösocker
2 tsk oregano
1 tsk salt


Fyllning
200 g rökt skinka
200 g ost, riven
3 dl pizzasås (recept ovan)


Till pensling
1 st ägg   
2 tsk oregano


Tillagning
1. Finfördela jästen i en bunke.
Smält smör, tillsätt mjölk och värm till 37°.
Häll det över jästen och rör tills den löst sig. Blanda i saltet.
Mät upp mjölet och blanda med bakpulver.
Tillsätt det och arbeta degen smidig. Låt jäsa 30 min under duk.
2. Pizzasås: Hacka lök och vitlök och fräs i en kastrull med olja.
Tillsätt övriga ingredienser och koka sakta ihop såsen ca 10 min.
Låt svalna
3. Sätt ugnen på 225°.
Ta upp och arbeta degen en stund på mjölat bakbord.
Dela degen i två delar och kavla ut degen till två rektanglar 
4. Finhacka skinkan och riv osten.
Bred ut 1 1/2 dl pizzasås på varje rektangel
och fördela skinka och riven ost jämnt över degen.
Rulla försiktigt ihop från långsidan och skär 12 bitar av varje.
Lägg dem på plåtar klädda med bakplåtspapper.
5. Pensla med ägg och strö över oregano. Grädda 12-15 min,
de ska ha fin färg när de är klara.
Servera dem gärna ljumma.

 

Av Stevie - 2 april 2012 00:15

Margit skrev i sin Facebook..att hon gjort en ROTFRUKTSGRATÄNG:...
och någon ville ha receptet.
Här kommer det...

GÖR SÅ HÄR

  1. Sätt ugnen på 225°C.
  2. Skala och skiva rotfrukterna och vitlöken tunt. Skiva purjolöken.
  3. Koka upp mjölk och grädde. 
  4. Tillsätt salt och peppar. 
  5. Lägg ner rotfrukterna och vitlöken, sjuda på svag värme tills de börjar bli mjuka. 
  6. Rör om försiktigt då och då så att det inte fastnar i botten på kastrullen. 
  7. Rör ner purjolök, timjan, citron och hälften av osten.
  8. Häll över i en ugnssäker form och strö över resten av osten. 
  9. Sätt in mitt i ugnen 10-15 minuter eller tills gratängen fått fin färg.


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards