esthonianangel

Alla inlägg under juli 2012

Av Stevie - 15 juli 2012 00:15

 

Sommar i Skåne betyder att resa!

Skånetrafiken har i år, liksom tidigare år,

ett sommarkort man kan resa runt i Skåneland med.

De har tyvärr dock höjt priset med 70-80 kronor,

sedan man kunde åka under sommaren 2011.

Då vart jag relativt nytransplanterad

och fick ej vistas bland människor mer än nödvändigt,

så då blev det en tripp till Landskrona sommarkortets sista dag.

   

I år ser oddsen lite annorlunda ut för min del, 

och därför tänkte jag resa lite mer denna sommaren.

      

Hittills har jag avverkat Landskrona

och i Fredags (den 13 Juli) var det bl.a Höör på programmet.

   

I deras bokhandel bjuder de på kaffe

om man köper en bok kunde vi läsa i skylltfönstret.

"Men man får ingenting till kaffet"

tyckte min kompis som jag åkte med, lite väl högt.

"Jodå vi har kakor också"

hörde vi en röst in-ifrån bokhandeln.

Vilket jag tyckte vart ganska festligt.

Man det blev dock inget kaffe där,

eftersom vi inte kände för att köpa någon bok.

   

Men det blev inget kaffe eller fika i Höör denna gången,

eftersom vi inte tyckte där var någonting speciellt att se.

Men jag fick i-varje-fall skickat ett vykort om inte annat!

Så vi traskade tillbaka till stationen i Höör,

och tog tåget emot en ny destination i Skåneland 2012.

   

 




Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards