esthonianangel

Alla inlägg under september 2011

Av Stevie - 30 september 2011 03:30

Oktober smyger sig på men inte obemärkt,

då höstens färger redan har gjort sig påminda.

Sommaren kom bort sig detta året,

och förmodas ha tagit en välförtjänt "Sommar Semester".

Så vi får alla hoppas på en mild Höst,

med tanke på att det varit dåligt väder sommaren 2011.

På Oktober månads almanaks blad

ser Du bilder från en massa bra Disneyfilmer.

 









 

Som ett Gott årgångsvin,


så är också min underbara vän Karin!


Idag fyller hon 45-år,


så jag hoppas att hennes dag blir ljus & fin!


Hipp Hipp Hurra!

 

 

Av Stevie - 29 september 2011 03:30

 

Sandra Bullock är känd ifrån bl.a filmerna "Speed" och "Miss Secret Agent".

Men vad är hon absolut ensammen om innom hennes yrkesfack,

som skådespelerska/skådespelare?!

Av Stevie - 28 september 2011 03:30

Läste ett bra & intressant inlägg (HÄR) hos vår älskade VEIKEN!

Och man kan ju undra vart vår sjukvård i Sverige barkar hänn?!

När jag läste inlägget i Veiken's blogg,

kom jag att tänka på hur många det är innom vården,

som har missbruks problem.

Jag har ju sett mycket under de 22åren jag själva jobbade i hemvården,

och i mångt och mycket är det tragiskt då det oftast handlar om kvinnor.

Speciellt i hemvården är det inte ovanligt att de har alkoholproblem.

Man forskar om allt möjligt skit, varför inte forska om detta istället,

då dessa personer i vården inte bara utsätter sig själva för fara,

utan även de "Kunder/Pasienter" de tar hand om.

De kan tyckas må vara nyktra och städade på jobb,

men deras reaktionsförmåga är ändå inte den samma.

Men vi får trösta oss med att;

de inom vården med störst missbruksproblem det är cheferna,

och dom gör ändå inte allt för mycket mer än att lyfta sina löner,

och dessa löner går oftast inte av för hackor.

Av Stevie - 27 september 2011 03:30

Igår fick jag en liten Hälsning från Julebamse & Lille Björn i min mail,

som sa att de tänkte på mig och ville skicka en liten blomma.


Ja de bor i Svaneke på Bornholm,

dit de båda flyttade för cirka ett år sedan.

Men de är goda "Söner" och besöker sin gamla far emellan åt,

då de anser att avstånd är ingen anledning till att unvika besök.

Det är en fin Tanke tycker jag.

Av Stevie - 26 september 2011 03:30

 

150 g smör
4 ägg
4 dl strösocker
3 dl vetemjöl
1 dl kakao
1 tsk vaniljsocker
125 g hallon  (frysta funkar bra)


Glasyr

60 g smör
2 msk kakao
3½ dl florsocker
4 msk pressad apelsinsaft eller annan smak/alt vatten
1 tsk vaniljsocker
hallon till garnering

Gör så här:

1. Smält matfettet, låt det svalna. Blanda ägg och socker i en skål och tillsätt det smälta smöret.

2. Blanda mjöl, kakao, vaniljsocker och rör ned detta i smeten. Vänd ned hallonen i smeten.

3. Bred ut smeten i en bakpappersklädd form medmåtten 30×25 cm ca. Grädda i nedre delen av ugnen i 200 grader i ca 30 min.
Låt kakan svalna.

4. Glasyr: Smält matfettet och blanda i resterande ingredienser. Bred glasyren över kakan och garnera den med hallon.

Veckans recept har jag hämtat hos min kära vän Ellis, som är en mycket fin och kreaktiv ung dam. Hennes Hallonbrownies ser så goda och delikata ut, att jag rekomenderar Er att gömma undan dom för familjen, och njuta av dom när Ni är ensamma hemma. Vill Du veta mer om Ellis, så klicka på hennes namn

Av Stevie - 25 september 2011 15:30


Ja, jo, både Lasse och Benny är födda i Stockholm,

och båda skriver de musik.

Det svarade faktiskt de flesta.

Men det de har gemensamt är faktiskt 

HEP STARS låten

"Sagan om Lilla Sofie"

som de skrev tillsammans.


 

Av Stevie - 24 september 2011 03:30

Lördagsmorgonens Leende!

HÅLLER LITE PAUSE

 


Kalle var dödstrött på att gå till jobbet varje dag medan hans fru bara var hemma.
Han ville att hon skulle förstå vad han tvingades genomlida så han bad till Gud:
"Kära Gud, jag går till jobbet varje dag och sliter i 8 timmar när min fru bara är hemma."
"Jag vill att hon ska förstå vad jag behöver genomlida så snälla låt hennes kropp byta plats med min för en dag." Amen.
Gud i sin gränslösa visdom lät så ske.
... Nästa morgon vaknade Kalle som kvinna, han gick upp gjorde ordning frukost, gick ut med hunden, väckte barnen, tog fram deras kläder, packade deras lunch och körde dem till skolan. Han körde sedan tillbaka hem, hämtade kemtvätten och stannade till vid banken för att ta ut pengar och körde vidare till stormarknaden för att handla mat.
Väl hemma satte han in all mat, gjorde rent kattens låda och gick ut med hunden. Klockan var nu redan 13.00 så han skyndade sig att bädda sängarna, slänga in en tvätt, damma lite och sopa av köksgolvet.
Han körde sedan till skolan och hämtade barnen, hamnade i en argumentation med dem om läxböckerna som de glömt kvar i skolan. När de slutligen kom hem efter några rundor tillbaka till skolan, satte han fram mjölk och smörgås och såg till att barnen satte sig med läxorna. Under tiden tog han fram strykbrädan och tittade på TV samtidigt.
Klockan hade nu blivit 16.30 och det var dags göra i ordning middagen. Efter de hade ätit plockade han av bordet, gjorde rent i köket och startade diskmaskinen.
Medan hans partner gick ut med hunden hällde han upp ett bad till barnen, vek ihop och lade in tvätten och såg sedan till att barnen kom i säng.
Klockan 21.00 var han helt slut och fast hans dagliga sysslor inte var helt klara, gick han till sängs där hans partner förväntade sig en kärleksstund.
Nästa morgon vaknade han, knäböjde omedelbart vid sängen och bad till Gud:
"Snälla, snälla gud, låt oss byta tillbaka, det var fel av mig att vara avundsjuk för att min fru har möjlighet att vara hemma på dagarna".
Gud i sin gränslösa visdom svarade: Jag känner att du har lärt dig en läxa och byter gärna tillbaka, men du får vänta i 9 månader eftersom du blev gravid i går kväll...

Av Stevie - 23 september 2011 03:30

Läser på SVT text att den blivande generaldirektören på Försäkringskassan,

Dan Eliasson, kommer att få en lön på 144000 kronor i månaden,

vilket utgör den lilla nätta summan av 1.728000 kronor om året.

Att man inte skäms från regeringens och försäkringskassans sida.

Folk blir utförsäkrade och andra folk har inte rätt till sjukpengar,

sedan sitter dessa "Högdjur" på sina redan så feta bank konton vilka blir ännu fetare.


Själv har jag inte rätt till sjukpengar från Försäkringskassan,

får min feta hyra (på 1010kr), min el samt ca 3580 kr i månaden från Soc.

Av de tretusen-femhundra-åttio kronorna ska jag bl.a

betala TV-lisence, köpa mat, kläder & hygienartiklar.

Sedan kan jag behöva ta bussen någon gång,

då måste man betala ett "Jojo" kort för 200 kronor.


Jag hade gladeligen haft 144000 kronor i månaden,

som bidrag ifrån Socialen liksom många andra från Försäkringskassan.

Vi som redan ligger ner på marken,

vi får fortsätta vara så vänliga att äta smulorna på marken,

medan vissa ut plockade kan njuta livets gunst.

Sedan undrar "Vi" varför man halshögg de styrande under Franska Revolutionen!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards