esthonianangel

Alla inlägg den 3 oktober 2011

Av Stevie - 3 oktober 2011 03:30

 

Veckans recept är ett bröd som jag har hittat hos en ung dam, som spelar handboll och heter Madeleine Gustafsson. Egentligen var det ett annat recept jag letade efter hos henne, men detta föll mig på läppen.

MADISSIMOS HURTBULLEBRÖD!

2 dl fiberberikade havregryn
5 dl vetemjöl
1 dl krossade linfrön
1 dl pumpakärnor (Lise, jag menar alltså pumpafrön)
1 dl grovhackade valnötter
2 tsk bikarbonat
1 tsk salt
4 dl filmjölk
1/2 dl keso
1/2 dl honung

Sätt ugnen på 200 grader.

Blanda alla torra ingredienser,

för hand eller i en Kitchen Aid. 
Rör därefter i filmjölk, honung och keso i den torra blandningen. 
Häll smeten i en smord brödform.

Grädda i nedre delen av ugnen i ca 1 timme.

Maddes var klar efter 55 minuter.

Stjälp upp brödet och låt svalna under bakduk.

I ursprungsreceptet var det en del andra ingredienser, Madde gjorde följande byten. Bytte ut lingonsylt mot Keso. Tog filmjölk istället för youghurt. Hade valnötter istället för hasselnötter samt att hon glömde att salta. Supergott blev det ändå! Madde älskar bröd med bikarbonat som man inte behöver jäsa utan bara kan slänga in i ugnen när man har en timme över.

Testa Madeleine Gustafsson’s recept du också!

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards