esthonianangel

Alla inlägg den 17 oktober 2011

Av Stevie - 17 oktober 2011 03:30

 

Jag bara Älskar korvstroganoff,

och blev så lycklig när jag läste en kommentar av BAAM,

som hade ätit Sojakorvstroganoff.

Blev nyfiken på denna för mig delikata rätt,

och tog kontakt med Bamm (HÄR).

Frågade flickan efter receptet,

och till min förtjusning så hade hon mejlat mig receptet,

vilket Du kan ta del i här nedan.

Besök gärna hennes trevliga blogg (HÄR) Du också.

Tackar henne än en gång för detta smaskiga recept!


Sojakorvstroganoff - Recept 2 personer


Ingredienser:


1 burk Sojakorv | Från märket Nutana 

(En vit och gul konservburk som borde finnas i en vanlig ica eller coopbutik)

3 msk Ketchup (mer eller mindre) | Valfritt, men jag användermig av Heinz.

(Har man tomatpuré i så blir stroganoffen alldeles för syrlig)

2-3 dl Matlagningsgrädde½ krm Salt


Peppar

(Sen finns det ju alltid utrymme för att lägga till ingredienser som man tycker skulle passa. 

T.ex svamp och lök)


Så gör du:


När dom har fått lite färg så sänker du värmen två snäpp och häller i matlagningsgrädden. 
Sen häller du i ketchupen och låter det stå nån minut. 
Sen är det dags att ha i kryddorna. 
Ta bara lite salt och strö det över hela stroganoffen (så mycket som det går i alla fall) annars blir bara en liten del av stroganoffen saltad. (Det hände Bam-Bam och det var INTE gott, trots att jag hade i så lite salt). 
Pepparn däremot behöver du inte vara försiktig med. Det är faktiskt den som gör smaken.

Skär korvarna i små bitar och stek dom på hög värme så att dom får lite färg. 

Häll på så mycket som du själv tycker är rimligt. 

Var inte rädd för att det ska smaka för stark 

och om det nu skulle vara så när du smakar av så är det bara att hälla i lite mer ketchup. 

(Den dämpar pepparsmaken litegrann)

Stroganoffen kan serveras till ris, men den är lika god till färsk Fettuccine.


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards