esthonianangel

Alla inlägg den 29 oktober 2011

Av Stevie - 29 oktober 2011 03:30

 

Vad ska Du göra på Nyårs afton och vad ska Du äta?!

Du behöver inte undra över det längre,

då Du kan ta del av ett mail jag fick i veckan!

Visst låter det väl jätte kul,

fast kanske inte lika kul för plånboken förståss!

   

Malmö Arena/ Kvällsposten presenterar 
SYLVESTERBAL / NYÅRSFEST 2011 
En storslagen festkväll 

Välkommen till en helkväll i traditionell nyårsanda. 
Malmö Arena skrudas för ett festligt nyårsfirande med 3-rätters nyårssupé, storband, med solister och underhållning. 

Kvällen startar kl 18.00 med välkomstdrink, därefter nyårssupé med dans mer info på www.malmoarena.com" target="_blanwww.malmoarena.com 

Dans till Roger Berg Big Band 
Gästsolist och konferencier: Danne Stråhed 
Gästsolister: Helena Josefsson & Git Persson. 

Bordsreservation i bokningsnamnet,

meddela önskemål om placering med annat sällskap till 040 642 04 44

eller restaurang@malmoarena.com ,

ange samtliga bokningsnr som vill sitta tillsammans. 
Bordsplacering sker i bokningsnrordning 

MENY
Välkomstdrink. 

Hemrökt lax med Sikrom, 
variation blomkål och körvel. 

Pepparstekt Oxfilé, glaserade betor, krispig ostronskivling, 
potatiskaka samt rödvinsås. 

Mangofylld Hallonmousse 
serveras med melon och passionsfruktsalsa. 

Inkl. 2 glas vin alt öl/vatten, kaffe 
samt ett glas mousserande vin vid 12-slaget. 


Tänk vad jag sparar pengar till regeringen,

eftersom jag inte har råd ätt gå på tillställningen.

Sedan får jag inte gå på den heller,

på grund av folksamlingen med alla bakterier,

samt att jag ej får äta den rökta laxen.


Men å andra sidan så har jag slutat göra planer för långt in i framtiden,

vilket jag ju har goda erfarenheter av ifrån 2010.
Då hade jag planerat in ett 60års kalas på Bornholm i September,

samt ett 70års kalas på Luciadagen i Malmö.

Det blev varken det ena eller andra,

men ca 4,5 månader på sjukhus istället.

Och jag firar hellre Nyår i goda vänners sällskap,

än slänger ut en massa pengar i onödan.

Är man några stycken kan man dela på kostnaderna,

och komma undan billigare både vad det gäller mat och dryck!

Ja och då har jag ju sparat in ännu mer till regeringen,

för spriten handlas ju säkerligen på Systembolaget!

 

Av Stevie - 29 oktober 2011 03:30

      


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards