esthonianangel

Alla inlägg den 3 juli 2011

Av Stevie - 3 juli 2011 10:51


 
Läste här om dagen på SVT text att Försäkringskassan ville sparka fler folk.
Deras budget skulle vara på ett underskott av 300 miljoner,
men var hittills i år lite över miljarden istället.
Nu frågar jag mig hur i helvete de kan ha underskott,
speciellt med alla de redan har sparkat,
samt alla de människor som har blivit utförsäkrade.
Sedan Reinfeldt och hans bihang kom till makten,
borde FK ha en årlig vinst på miljarden och inte omvänt.
Min kompis Ulf hade jobbat på FK i många herrans år,
när hans tjänst där blev omgjord till en deltid.
Alla de som fick deltid tänkte att de skull stämpla upp till heltid,
vilket de naturligtvis blev varse om att de minsann inte alls kunde.
För deras deltider var nämligen så finurligt lagda, 
så att det fattades 13 minuter per arbets dag,
för att de skulle kunna få A-kassa.
 
Snacka om bra avtal mellan facket och FK.
Man kan ju undra vem som tjänade mest på den affären!
 
 
Detta här nedan lånar jag av KLOPPAN

Att tjäna mammon o skita i människan!!

Det är exakt vad alliansen gör. Och jag vet att jag sagt det förut men det tåls att sägas igen. Som ni alla vet så visste Reinfeldt o hans anhang exakt vad de gjorde när de nya reglerna om sjukpenning o utförsäkran stiftades.  Vilket total brist på empati de lider av!! Egentligen är det dem som det är mest synd om men man har väldigt svårt för att tycka synd om den sortens människor som skor sig på andras bekostnad. ”Den enes bröd den andres död” kan bli deras nya slogan.

Vad jag inte fattar är hur så stor del av svenska folket kan vara så hjärndöda att de röstar blått?! Eller är det naivitet det handlar om? Eller empatiska brister? Eller så enkelt att de blivit lobotomerade??

 Herr Reinfeldt tjänar 120 000 mer i månaden än mig o det är klart med den lönen så är man ju ganska ekonomiskt oberoende. Men mer vill ha mest. Så är det nästan överallt. Ni kan läsa artikeln själva här

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards