esthonianangel

Alla inlägg den 18 augusti 2011

Av Stevie - 18 augusti 2011 03:30

Liksom förra året har Skånetrafiken haft ett sommarkort,

på vilket man kunde resa dygnet runt på bussar & tåg i Skåne!

Man kunde resa oavbrutet mellan 15 Juni och 15 Augusti.

Så jag liksom många andra passade på att nyttja kortet sista dagen,

och då jag fått resterande dagar på kortet av min KompisKim på Bornholm,

passade jag och en kompis på att åka en sväng om Landskrona den dagen.


 


   Vi traskade omkring lite i denna relativt lugna stad för dagen.

 

Tänk att de har en teater i denna stad,

liksom de har en trevlig liten park!

Men innan vi kom till parken skulle vi ta en fika,

vilket det inte blev någonting av då vi hamnade på "China Palace".

Vilket var en trevlig restaurang med dagens för 75 kronor,

vilken innehåller 8 olika rätter, sallad och dryck

samt kaffe efter maten också.

Ja nu får jag ju egentligen inte äta buffé mat

på grund av min hjärttransplantation.
Men maten på "China Palace"  fylldes på hela tiden,

och det var verkligen brännande hett i munnen.

Då menar jag av värmen på maten och inte av kryddor.

Jag åt bl.a mini vårrullar och frittade räkor,

tills jag upptäckte jordnötssåsen.

Så det vart bara att rusa upp efter kyckling spett

(tog bara 4 stycken plus lika många räkor till),

samt denna delikata jordnötssås.

Så jag kan rekommendera ett besök på China Palace

om Du besöker Landskrona någon dag.

Maten och utbudet var värt var enda krona,

och Du kommer inte att bli besviken.

Tänk dock på att det är ett populärt ställe att njuta lunchen,

så kom i god tid för att få ett bord aatt sitta vid.

Men man kan också ta med sig maten om man vill,

och njuta av den på något annat ställe.

   

 Naturligtvis finns det mycket mer att se i Landskrona,

men med tanke på min kondition just nu,

så blev det bara en liten runda i staden denna gången.

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards