esthonianangel

Alla inlägg under augusti 2011

Av Stevie - 9 augusti 2011 03:30

 

 

Hjälp Petra att vinna en digitalkamera....


 

 

Klicka på bilden nedan eller på hennes namn och rösta...


 

Av Stevie - 8 augusti 2011 03:30


Detta receptet hittade jag HÄR hos Anna19,

besök hennes trevliga blogg Du också!  


Annettes Knäckebröd


1 dl solroskärnor
1 dl sesamfrö (oskalade)
½ dl linfrö (hela)
½ dl rapsolja
2 dl dinkelmjöl (fullkorn)
2-3 tsk flingsalt


Rör ihop allt i en bunke.

Tillsätt 2 dl kokande vatten, arbeta ihop.
Lägg smeten på plåt med bakplåtspapper,

kavla mellan två bakplåtspapper (annars fastnar det på kavlen).
Sporra degen i rutor.

Grädda strax under mitten i ugnen,

150 gr i 1 timme.



Av Stevie - 7 augusti 2011 03:30

 

Ikväll kl 20:00 är det ett år sedan jag tände min sista cigg,
och imorgon bitti (8 Augusti) är det ett år sedan jag ringde 112,
för att jag ville ha ambulans då jag hade det svart att få luft,
men blev hänvisad av sköterskan som svarade att ta en taxi till akuten.
Men det är en annan historia och avklarad del i mitt liv!

Jag har naturligtvis saknat denna cigg många gånger,
speciellt efter maten och till kaffet när det sörplas.
Men om jag saknar den kanske Du undrar?
Nej verkligen inte och har nog inte alls gjort det,
fast jag var stor rökare under 37 långa år.
Men bara för att jag slutat röka så har jag ej mer pengar,
då det kostar mer än vad det smakar,
när man har fått ett nytt hjärta!

Av Stevie - 6 augusti 2011 03:30

 

Nu drar Wiper igång med en gissningstävling igen.

Denna gången blir det en svårare nöt att knäcka.


Wiper hittade denna bild i ett Antik Magasin och burken används till att förvara nåt i.

Hon  har då aldrig sett en sån dosa.

Det ligger en man ovanpå locket och kikar ner i ett hål. 

Ni får en ledtråd på måndag 8/8 om ingen gissat rätt.

Om nån sen har gissat rätt så avslutas tävlingen onsdag 10/8.

Om inte kommer det fler ledtrådar.


Gå in HÄR och var med och gissa Du också!

Av Stevie - 5 augusti 2011 03:30

Den nya lagen om böter för nedskräpning är rena löjan.

Tycker det är viktigare att ta fast fartsyndare på cyklar,

som skadar folk på trottoarer och gångbanor,

där det över huvudtaget ändå är förbjudet att cykla.

Läser på SVT text att,

 från 10 Juli är det flest utskrivna nedskräpningsböter,

hela 14 stycken, utskrivna i Västerås.

Medan Stockholm delar sista plats tillsammans med

Jönköping, Kronoborg, Kalmar, Dalarna & Norrbotten,

 för där har man inte skrivit ut en enda nedskräpningsbot.

En 15-åring är anhållen sedan en 50-åring

blev misshandlad i Årbyområdet i Eskilstuna i Onsdags kväll.

Trots att mannen fördes till sjukhus,

avled han av sina skador; skriver SVT text.

Pojken är misstänk för misshandel och vållande till annans död,

och anhölls på Torsdags eftermiddagen.

Men vad blir då kontentan av detta kan man undra.

Jo, sociala myndigheter blir inkopplade,

eftersom 15-åringen är minderårig.

Därefter fårr gossen en klapp på huvudet,

man talar om för honom att man inte får slå folk,

varpå han blir hemskickad till sina föräldrar.





 




Av Stevie - 4 augusti 2011 03:30

Läste att flickan som fick kliva av tåget  för hon inte  hade biljett,

är upphittade igen (läs om det HÄR).

Men samtidigt kan jag först den kvinnliga konduktören (HÄR)

som bara har följt de föreskrifter hon har angående biljetternas vara eller inte.

Sedan anser jag att de även är storasysterns ansvar,

att se efter hennes lilla syster om de reser tillsammans.

Sedan spelar det ingen roll vad språk de pratar.


1992 var jag på bussresa från Berlin till Rygen,

med en båt tur till Polen inkluderad.

Vid ett stopp i Stettin ville jag handla i en kiosk,

likt många andra på bussen vi åkte med.

Naturligtvis kände kioskinnehavaren mannen som expierades innan mig.

Såg att bussen väntade så jag skyndade tillbaka efter inköpet.

Snacka om total blåsning för min del,

då det var rätt bussbolag men inte min buss som väntade.


Nu hade jag tur att en man på bussen kände igen mig,

då de satt sidan om oss vid frukosten på morgon.

Men jag förstår att elva åriga flickan stortjöt,

det kunde jag också ha gjort den söndagen i Polen.

Speciellt eftersom jag bara hade 25 D-mark i fickan,

var i Polen och passet var på bussen.


Nu var det chaffören som inte hade kollat om alla var med,

och då polaren som varit på toa kom upp på övre plan,

upptäckte han att jag saknades på bussen.

När han fråga chaffisen om han visste att folk saknades,

svarade denna naturligtvis att han inte visste om detta.

Så de fick ta tillbaka till Stettin igen,

men då var jag på den andra bussen.

Så den gången var det inte mitt fel att jag blev lämnad,

då chaffisen var mer intresserad av att prata med reseguiden,

än vad han var att ta ansvar för sina passagerare.

Och påtal om reseguiden så sa hon vid ett tillfälle:

"Om ni tittade åt vänster för tvåhundra meter sedan,

kunde ni se ruinerna av ett gammalt kloster".

Då sa jag till min polare;
"Hade det inte varit bättre om hon sagt det 200 meter innan,

för hur farao ska vi kunna veta vad den där stenhögen är?".

Då skrattade alla på övre plan hjärtligt och höll med mig! 

Av Stevie - 3 augusti 2011 03:30

Har Ni egentligen tänkt på var i hemmet man spenderar mest vaken tid på dygnet, om man inte är nyförälskad?! Så länge jag kan minnas, så är det i regel alltid i köket man sitter och fikar när man är hemma, eller hos andra. Det är faktiskt bara i vardagsrummet man sitter om det är ett festligt tillfälle, ja om man inte har barnkalas förståss, för då blir man helt automatiskt hänvisad till köket.

Men har Ni egentligen någonsin tänkt på hur ofta man tittar ut ur sitt köksfönster, och på vad man kan se när man tittar rakt ut?! Här nedan ser Ni foton tagna från mitt, och några av mina vänners kök, i Malmö och i Danmark.

Anders kök

Kim’s kök i Köpenhamn.


Åke’s kök

Jörgens Kök

Crister’s kök

Rade’s kök.


Ekatarinas kök i Köpenhamn

Gun & Åke’s kök i stugan

Henriette’s kök i Kastrup Danmark

Ulf’s kök

Kim’s kök i Svaneke på Bornholm



Stevie’s kök


Söndagen den 22 November 2009 hade jag en tävling i min METRO-blogg

där finaste utsikten från köksfönstret vann att bli länkad i min blogg sido kolumn.

Tyvärr kom tävlingen av sig på något vis,

och de tävlande bidragen ser Ni nedan.

OBSERVERA att Du inte kan Rösta längre!

Sist i inlägget får Ni veta vems köksutsikt som vann.

 


1) Från Ama De Casa i Spanien får vi denna mystiska utsikt, vad döljer sig bakom detta fönster mot gården?!

2) Från Ansepanse kommer denna exotiska bild med Buddah.

3a) Från Attis kommer denna fina vinterväg.
3b) Även denna mysiga utsikt bjuder Attis kök oss på.
4) Även Ellis bjuder oss en härlig vintervy från hennes kök.
5a) Hos FenixMona hittar vi denna fina köks utsikt.
5b) Fler än FenixMona tycks njuta av att beskåda utsikten i köket.
6) Hos Farfar Hebbe kan vi se denna trevliga vy.
7) Hos Ingela serveras vi denna trevliga utsikt.
8) Från Kina i Turkiet har vi en trevlig solbild i härlig vy.

9) Från Lotta Bloggen kommer här en fin höst lik bild.

10) Även MammaKB ger oss en trevlig höst bild.



11a) Sita ger oss en spännade köksbild.

11b) Och Sita har också en ny altan.
12) Syrén ger oss också något höstigt och soligt att njuta av.
13) Vad gömmer sig bakom träden hos Sötnosen?!
14a) Tingelings magiska värld bjuder på ett och annat.
14b)Är det en älva som lyser i Tingelings träd mån tro?!
14c) Ett härligt spännade stall kan vi också hitta hos Tingeling.

15) Hos Tomtan ser man mest himlen, vilket kan vara mysigt.

16) Veiken har en härlig utsikt från sitt kök.

17) Skåningen Yvonne njuter sitt kaffe till denna fantastisk vy.

Vinnaren i köksönster Fototävlingen blev:

ANSEPANSE

Stort GRATTIS till henne!

Av Stevie - 2 augusti 2011 03:30

 

Löjtnant Ted Jackson (Elvis Presley) ska precis lämna sin tjänst som dykare inom flottan när han under sin sista dykning hittar ett sjunket skepp. När han upptäcker att det finns silvermynt gömda ombord på vraket ser hans framtid genast ljusare ut, och han och hans gamle chef (Pat Harrington) dyker ner i skattletarbranschen med huvudet före. Lägg till go-go-dansöser, spännande undervattensscener och en romans med en söt yogainstruktör – ett äventyr blir inte mycket bättre än så här!


Denna gången gäller följande,om du  väljer att inte länka till detta inlägget,så får du en vinstchans.

Om du väljer att länka,ta med denna bild så dubblerar Farfar Hebbe din chans att vinna. Du anmäler Dig till tävlingen HÄR!


Lyckohjulet kommer att snurra

Söndagen den 21 Augusti

 Lycka Till

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31
<<< Augusti 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards